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Business Promotion 
      
      A Toolbox
      for Improving the Business Environment for SME from a Local Perspective 
      Christof Gross / GTZ / 2004 
      "This paper marks the launching of a toolbox on the improvement of
      the political, legal and regulatory business environment for small and
      medium businesses. The findings presented here are based on the
      experiences of the Philippine-German development cooperation project
      called "Small and Medium Development for Sustainable Employment
      Program (SMEDSEP)". An attempt is made to synthesize the approach
      taken into somewhat standardized and hopefully replicable tools in order
      to feed the knowledge generated by SMEDSEP into the knowledge management
      system of GTZ, to inform the work on similar approaches and to serve as an
      input to the wider donor community in its quest for improving the business
      environment for small enterprises." 
      (word-file, 180 kb, 14 pp.) 
       
      Participatory
      Appraisal of Competitive Advantage (PACA): Launching Local Economic
      Development Initiatives. mesopartner working paper 01/2003 
      Jörg Meyer-Stamer / mesopartner / 2003 
      "In this article I will present a methodology which has been employed
      in a number of countries to kick-start local economic development
      activities. 'Participatory Appraisal of Competitive Advantage' (PACA)
      combines competitiveness concepts with the principles of rapid /
      participatory appraisal in order to identify quickly implementable
      activities to stimulate a local economy. It is not aiming at grand
      strategies and big projects, but rather at practical approaches to
      remedying local market failures." 
      (pdf-file, 101KB, 19pp.) 
       
      Current
      Innovative Models of SME-Promotion in Europe 
      Michael Wilhelm Hoeppel / SSIPP-GTZ / 2002 
      The present study examines current innovative models of SME promotion by
      use of case studies. These studies are evaluated regard to the
      effectiveness, outreach capacities, impacts, and state-of-the-art of the
      innovative models and the various individual measures identified.
      Particular emphasis is placed on the applicability and potential for
      introduction and utilisation of such measures in Thailand and the
      potential approaches for propagating the various identified factors. 
      (pdf-file, 419KB, 45pp.)
       
       
      Best
      Practices der Armutsbekämpfung - Förderung von Kleinstunternehmen in
      Chile 
      Annette Schmitt / GTZ / 1999 
      This paper is intended for persons who are on the lookout for innovative
      ideas on how to promote microenterprises, or who are concerned with the
      promotion of local businesses, or who are interested in obtaining further
      information about advisory services for groups or participatory methods
      for business and employment promotion. 
      (pdf-file, 75KB, 16pp.) 
       
      Auswertung
      der Erfahrungen der GTZ und der FES mit integrierten Ansätzen der lokalen
      Wirtschaftsförderung in Chile 
      Christian von Haldenwang / GTZ / 1999 
      "Schwerpunkt beim Ansatz der FES ist der Aufbau und die Förderung
      von planerischen Prozessen und institutionellen Kapazitäten und
      Kompetenzen für lokale Wirtschaftsförderung. Der Aspekt der direkten
      Förderung von Unternehmensvernetzungen ist also nachgeordnetes
      Interventionsziel, für das im Rahmen des FES-Ansatzes die
      institutionellen Voraussetzungen geschaffen werden sollen. In Chile ist
      die FES bereits seit längerem in der KKMU-Förderung tätig. Der
      gegenwärtige Ansatz der "lokalen Wirtschaftsentwicklung" wird
      seit ca. fünf Jahren verfolgt." 
      In: Exemplarische Darstellung von Ansätzen der lokalen
      Wirtschaftsförderung in Lateinamerika / GTZ / 2001 
      (pdf-file, 499KB, 80pp.) 
       
      Second
      Report on Local Development and Employment Initiatives - The Era of
      Tailor-made Jobs 
      European Commission / 2002 
      "The proliferation of LDEIs is creating a major dynamic impetus
      affecting the entire territory of the European Union and combining
      entrepreneurial spirit, employment and local diversity. An increasingly
      diversified economy requires jobs tailor-made specifically for those
      occupying them, in order to provide those services requested by demanding
      consumers according to a specific local context." 
      (word-file, 245 KB, 47pp.) 
       
      Kommunale Wirtschafts- und
      Beschäftigungsförderung in Europa: Eine Analyse ausgewählter
      Instrumente und Erfahrungen mit Relevanz für Armutsminderung in
      Entwicklungsländern 
      Rolf Bergs, Karlheinz Knickel / 1998 
      Gutachten im Auftrag des Sektorprojekt: Armutsminderung durch Wirtschafts-
      und Beschäftigungsförderung Darstellung und Analyse von Instrumenten,
      die erfolgreich in Ländern der Europäischen Union eingesetzt wurden und
      im Rahmen der Technischen Zusammenarbeit in Afrika, Asien und
      Lateinamerika angewandt werden können. 
      (word-file, 216 KB, 54pp.) 
       
      Local
      Economic Development. New generations of actors, policies and instruments 
      A. H. J. (Bert) Helmsing / Institute of Social Studies, The Hague  /
      2001 
      A summary report prepared for the UNCDF
      symposium on Decentralization and Local Governance in Africa. 
      (pdf-file, 271 KB, 20pp) 
       
      Lokale
      und regionale Standortpolitik. Jenseits von Industriepolitik und
      traditioneller Wirtschaftsförderung - Perspektiven für
      Entwicklungsländer 
      Jörg Meyer-Stamer / INEF / 1999 
      Entwurf eines INEF-Meso-NRW- Working Papers (Mai 1999). Ausgehend vom
      Wandel der Wirtschaftsförderung in den Industrieländern sieht der Autor
      die Chance für die EL darin, von den in den IL gemachten Erfahrungen
      "einer Stimulierung des lokalen Potentials" zu profitieren und
      im Kontext von Standortstrategien gleichzeitig einem unkoordinierten
      Geberverhalten entgegenzuwirken.  Local and regional locational
      policy. [Beyond industrial policy and traditional economic promotion -
      perspectives for development countries] 
      (pdf-file 197 KB, 41pp.) 
       
      Tomaten,
      Milch, Bohnen und Paläonthologie 
      Jörg Meyer-Stamer (Projeto Marketing Municipal) / INEF / 1999 
      Fallstudie Mafra: Wirtschaftsförderung in einer landwirtschaftlich
      geprägten Region in Santa Catarina/Brasilien. [Tomatoes, milk, beans and
      paleontology] 
      (winword-file, 130KB, 11pp.) 
       
      SME Promotion
        in Germany - An overview 
      Bettina Führmann / GTZ / 2001 
      (word-file, 156 KB, 25pp) 
       
      Promotion
      of the Regional Economy (PRE) - Enhance the economic strength and
      competitiveness of regions 
      GTZ / 2001 
      "We enable the stakeholders of an economic region to undertake joint
        independent initiatives that aim at economic development of their region
        and its strategic positioning in the country, even in the global
        context. Development potentials are utilized by establishing proper
        linkages between the population and business enterprises, between
        institutions/organizations in their own surroundings and the region's
        specific settings, resources and frame conditions." 
      (word-file, 73 KB, 5pp) 
       - Download of
      the Spanish Version (word-file, 76 KB, 5pp) 
       - Download of
      the French Version (word-file, 43 KB, 6pp)  
       
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